מאמרים

קניות ברשת

קניות ברשת

קניות ברשת מוצעות לכל גולש מכל עבר, המסך הקטן הוא בעצם הקניון הגדול בעולם. ניתן להשוות מחירים, לדלות מידע כמעט אינסופי על מוצרים, לבדוק את טיב היצרנים, לקבל חוות דעת, לשוחח עם לקוחות מרוצים או מאוכזבים, ובעצם לדעת הכל על הכל. אז מדוע הקונים עדיין כל כך פוחדים מהמסך הקטן? מדוע עדיין נשמעת מכל עבר הטענה השרירותית קמעה, על רצון הקונים לגעת במוצרים?

הרצון לגעת במוצר

מה מקורו של החשש הכמעט מיסטי, הספקנות הטכנופובית, שמא הקניות ברשת לא בטוחות, שמא לא נקבל באמת את המוצר שהזמנו, שזה הכל אחיזת עיניים, לוליינות אלקטרונית שתגזול מאיתנו את כספנו ותשיבנו ריקם..? לעיתים גם במציאות 'המוחשית' כאשר אנחנו מלטפים במו ידינו את המוצר, אנחנו רוכשים אותו כאשר אין לדעת בוודאות מה בעצם רכשנו... אדרבא ואדרבא כשמדובר במוצרי חשמל שלרוב נשלחים אלינו ממלאי המחסנים! ואולי, יש שיסבירו, זו הסיבה שבאמת הכי נגיש פסיכולוגית לרכוש מוצרי חשמל דרך הרשת, כיוון שההבדל בין החוויה הגשמית לאלקטרונית אינו בלתי ניתן לגישור.

אז מה באמת שובר את המחסום הפסיכולוגי?

ניתן להוסיף גם את הסיבה שהמתעניינים הרבים יותר במוצרי חשמל, מייצגים את אותו פלח שוק של אנשים שמראש פחות חוששים ממוצרים אלקטרוניים ובתוך כך, גם פחות חוששים ממסחר אלקטרוני.

ברוב הסקרים שנערכו בנושא של קניות באינטרנט, מובילים מוצרי החשמל בהפרש ניכר את סוג המוצרים הנמכר ביותר ברשת, כאשר במקום השני משתרך תחום התיירות, דהיינו רכישת כרטיסי טיסה או מקומות בבתי מלון, עוד גוון של מוצרים שאין שום משמעות למימושם על ידי מי מהחושים הגשמיים, ותנחשו מה נמצא הרחק מאחור?

המשך מאמר