מאמרים

קניית מוצרים לבית

קניית מוצרים לבית

הצרכן הישראלי החדש

המודעות הבריאותית ההולכת וגוברת של הצרכן הישראלי, שינוי הכללים על ידי הבנקים שהקשיחו עמדות בקשר לאפשרויות החריגה ממסגרת התקציב, תכניות בפריים טיים שמלמדות אותנו איך לצרוך ואיך לחסוך, כל אלו בנפרד וביחד גרמו לפרופיל חדש של צרכן ישראלי ממוקד ומחושב, מודע לעצמו, שולט על גחמותיו, הרבה פחות אימפולסיבי, הרבה יותר יעיל, ועמו נפתח שוק חדש של קניות לבית, שמתמודד תחת אתגר שלא היה בעבר. הכיצד לחדור לכיסו המדוד של הצרכן הזה, שכבר לא קונה לוקשים, ואם הוא כבר קונה אז לאחר סקר שוק חכם, פרי עטה של השוואת מחירים רחבת היקף, ועיון משכיל ומעמיק תוך כדי קבלת משוב מלקוחות אחרים ברשת, אודות טיבו ואיכויותיו של הלוקש התורני.

קניות לבית- האתגר

תחום הקניות לבית ידוע כטריקי במיוחד. אנו נוטים לחשוב כי כאשר אין מדובר בקניות גדולות, קרי מסך טלוויזיה או מקרר, לא יקרה כלום אם נחרוג טיפה, ונעשה לעצמנו הנחות. כיום כבר פחות, הודות לצרכנות נבונה ומשכילה שהתפתחה, כאמור, בשנים האחרונות, אך עדיין באופן יחסי לתחומי המסחר הביתי היקרים, אם יש תחום בו האתגר הניצב בפני הצרכן הוא גדול וחומק מהעין כאחד, זהו תחום קניות מוצרים לבית.

אתם מכירים את המשל על העני והעשיר שנכנסים יחד לסופר לקנות ניירות טואלט? ובכן, בעוד העני לא יכול להרשות לעצמו לקנות חבילה גדולה של ניירות טואלט, בה החישוב היחסי לגליל אחד הוא זול בהרבה לעומת החבילה הקטנה, העשיר כן יכול להרשות זאת, וכך יוצא שבסופו של דבר, שניהם צורכים את אותה כמות של גלילים, רק שהעני משלם עליה יותר מהעשיר... זו הסיבה שכסף תמיד עושה יותר כסף, או כמו מאמר הסרט החדש של מייקל דאגלס, וול סטריט – הכסף לעולם לא ישן, הכסף אכן לא ישן, השאלה היא האם אתם ישנים.

המשך מאמר